Jednym z najważniejszych problemów podczas projektowania sieci wielo usługowych jest stworzenie takiej infrastruktury, która umożliwiała by efektywne przekazywanie informacji związanych z różnorodnymi klasami usług [22]. Dostępne klasy usług różnią się od siebie zarówno rodzajem generowanego ruchu, jak i wymaganiami dotyczącymi jakości przekazu. W tabeli 1 przedstawiono przykładowe wymagania dotyczące jakości przekazu pakietów przez sieć dla wybranych usług multimedialnych. W związku z tymi wymaganiami, konieczne stało się opracowanie mechanizmów oraz architektur sieciowych, które pozwalają zagwarantować parametry jakości transmisji danych QoS [55].
Usługi multimedialne: | Wrażliwość na | Przykłady | |
straty pakietów | opóźnienia | ||
Interaktywne wideo: | |||
czasu rzeczywistego | duża | duża | wideokonferencja |
małej rozdzielczości | duża | średnia | Skype (PC komputer) |
Odtwarzanie wideo | duża | mała | wideo na żądanie wideo ze strony Web |
Stały obraz | duża | mała | obraz ze strony Web |
Faks | mała | mała | zdalne kopiowanie |
Interaktywna mowa | mała | duża | telefonia |
Odtwarzanie mowy | mała | mała | mowa ze strony Web |
Interaktywne dane: | |||
dużej szybkości | duża | duża | sterowanie w czasie rzeczywistym |
małej szybkości | duża | średnia | Telnet |
Nie-interaktywne dane | duża | mała |
Copyright © 2008-2010 EPrace oraz autorzy prac.